Ojee, we hebben nog geen nieuwsbrief!

Zit jij op hete kolen? Omdat je nog geen nieuwsbrief hebt? Tja, een nieuwsbrief. Is dat nog wel van deze tijd? Wat is de meerwaarde ervan? Maak je een nieuwsbrief 'omdat anderen dat ook doen', of ' het hoort er nu eenmaal bij', of 'het wordt van ons bedrijf verwacht'? Niet echt inspirerend om aan een nieuwsbrief te beginnen, toch? Een nieuwsbrief is niet het doel; het is een ondersteunend en aanvullend middel op de gehele communicatie-inzet. Vraag jezelf goed af wat je wil bereiken met jouw nieuwsbrief. Wil je je naamsbekendheid vergroten, wil je jouw kennis en inspiratie delen of wil je klanten overtuigen van jouw unieke producten en/of diensten? Zoals je ziet, genoeg redenen die je kan bedenken. Nog eentje erbij dan: Je kan per nieuwsbrief ook kiezen voor een thema. Denk aan relevante thema's op jouw vakgebied, in jouw sector. En met welke frequentie wil je een nieuwsbrief versturen? Een algemene nieuwsbrief van 1 keer per week tot 4 keer per jaar. Een themaversie bijvoorbeeld 1 of 3 keer per jaar. Maak het SMART (voor wie de term niet kent: Specifiek Meetbaar Acceptabel Relevant Tijdgebonden), dat geeft je een richting. Klinkt saai, ik weet het, maar een richting is wel nodig om jouw (organisatie) doelen te bereiken. Neem je tijd om een goeie redactionele formule neer te zetten. De gemiddelde lezer scant binnen 51 seconden een digitale nieuwsbrief. Beetje zonde van je kostbare tijd als je dit van te voren niet helder maakt. Plaats daarom per nieuwsbericht in een paar regels de hoofdlijnen. Voor doorverwijzing naar het volledige artikel, plaats je een link in de tekst. Maak met foto, animaties, video's je nieuwsbrief aantrekkelijker. Heel veel succes! 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0